COM PODEM FER UNA PIZZA SALUDABLE?
Avui els nens i nenes de la classe del LES MARIMBES hem rebut un vídeo molt especial:
Continuem amb els mateixos equips cooperatius, però canviem els càrrecs.
Mirem el conte de "La petita llavor" d'Eric Carle:
Per saber si és cert que les plantes tenen llavors necessitem experimentar amb diferents fruites i verdures, però no només mirarem si tenen llavors, sinó si tenen aigua, si tenen pell i si són del mateix color per dins i per fora. Per això necessitem tenir fruites i verdures.
D’ON VENEN LES VERDURES I FRUITES QUE MENGEM?
Per contestar aquesta pregunta i l'anterior i poder tenir fruites i verdures per experimentar, fem una sortida pel mercat i les hortes de Caldes.
(fes clic a la imatge per veure més fotos)
Un cop a l'aula hem aixafat, pelat, tallat... i podem contestar les preguntes que ens hem fet al principi (vam fer hipòtesis) i les hem pogut verificar o no.
Amb llapis hi ha la hipòtesi i de blau el que hem descobert.
D'aquesta activitat omplim la primera casella del Pla d'Equip.
QUÈ NECESSITA UNA VERDURA I UNA FRUITA PER CRÉIXER?
Tornem a mirar el conte de "La petita Llavor" i a mesura que avança anem dibuixant entre tots el cicle de la planta a la pissarra.
Després, individualment, construÏm la seqüència del cicle de la planta.
A la rotllana final decidim que les verdures surten de terra i les fruites dels arbres. A més a més, si no hi hagués pagesos i horts no podríem menjar verdures i fruites i el nostre cos es posaria malalt.
Per acabar el bloc omplim la Carpeta d'Aprenentatge amb un llistat de fruites i verdures.
QUÈ VOL DIR QUE UN ALIMENT ÉS SALUDABLE?
Escoltem la cançó de la Dàmaris Gelabert "Fruites i Verdures":
Fem una reflexió sobre per què les fruites i les verdures són bones pel nostre cos.
Fem una fitxa on anotem quins aliments creiem que són saludables i podríem posar a una pizza. Això sí, els haurem de dibuixar ben tallats! Per saber aliments per posar a la nostra pizza, fem una fitxa i els classifiquem segons si són fruites i verdures o no.
D’ON PROVENEN ELS ALIMENTS SALUDABLES? ON ELS PODEM COMPRAR?
Tornem a escoltar la cançó de la Dàmaris Gelabert i a mesura que diu fruites i verdures les classifiquem segons si ens agraden o si no.
Després fem una estadística sobre les fruites i verdures que MÉS agraden i les que MENYS.
Amb aquesta estadística sabem que la verdura i la fruita que més agrada a la classe és el plàtan i la taronja.
I les que menys, les bledes i la coliflor.
PER QUÈ HI HA ALIMENTS ENVASATS I ALTRES QUE NO?
Mirem el vídeo següent sobre la Piràmide alimentària:
PER QUÈ HEM DE MENJAR FRUITES I VERDURES?
Després de mirar vídeos i parlar-ne a la rotllana, decidim que les fruites i verdures són bones per:
- No posar-nos malalts.
- Créixer sans i forts.
- Per tenir energia.
- Per córrer molt de pressa.
Per anar agafant pràctica en això de fer una pizza saludable, repartim per les taules pizzes i ingredients (de broma eh!) i comencem a preparar pizzes fixant-nos molt bé en els ingredients i la quantitat que hem de posar.
També venen uns altres experts a l'escola per ensenyar-nos a com fer la nostra pizza i quins ingredients saludables hi podem posar. Ve la mare de la Dhàlia dels Picarols i per això fem una pluja d'idees i cada equip es pensa una pregunta. Hem tingut moltes preguntes, però en triem tres:
- Quantes hores hem de posar la pizza al forn?
- Quins ingredients té la pizza?
- Com es fa la massa?
Amb el que hem vist, fem la nostra recepta i decidim dos o tres ingredients saludables per poder posar a la nostra pizza. Fem una nota per casa i esperem que arribi el dia per fer la nostra PIZZA SALUDABLE!
Ara ja només ens queda esperar a les famílies per explicar-los com hem fet l'itinerari, tastar la nostra pizza saludable i fer el Kahoot:
Moltes gràcies a totes i a tots per venir!
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada