Dilluns 28 de novembre, tornant del cap de setmana, a la rotllana iniciem un conversa ben especial…
QUINES COSES FEM QUAN ARRIBA NADAL?
QUÈ MENGEM PER NADAL?
Rai: Xocolatines i sopa. També neules. Són uns bastonets que tenen xocolata.
QUÈ HI POSEN ALS CARRERS?
Elsa: Llums
Luca: Molt grans!!!
Joan: Un arbre de Nadal, un xiprer que tenia llums de colors.
COM DECOREM LA CASA? QUÈ HI POSEM PERQUÈ SEMBLI NADAL?
Joan: Llums que fan colors
Rai: Un arbre de Nadal i llums per tota la casa.
Laia: Jo no poso cap cosa.
Nara: Llums de Nadal.
QUÈ ÉS UN TIÓ?
Laia: Un tió de Nadal
Rai: Està fet de tronc, li donem menjar perquè es faci gran i ens doni regals.
Joan: Li hem de cantar una cançó
Hugo: Pell de mandarina i pera i poma, però plàtan no.
Hugo: jo ja tinc el Tió a casa.Estava al bosc
Laia: el meu va arribar a la porta de casa
De cop i volta ens crida la Sílvia de secretaria perquè ha rebut una carta per nosaltres. Tots junts anem cap a secretaria a buscar-la.
i un cop arribem a la classe l’obrim i…
És una carta que ens ha escrit el TIÓ de l’escola. A la carta ens diu que s’ha perdut i ens demana si el podem ajudar a trobar-lo per poder anar a la nostra classe. A la carta veiem algunes coses:
UN SENYAL STOP: És perquè els cotxes es parin.
UN PATI: És el nostre pati!!!
CABINA DE TELÈFON: (això no sabíem que era)
i el Tió acaba dient-nos que està entremig de dos bancs.
Hugo: Anem a buscar-lo
No tan de pressa, abans hem de pensar com el trobarem…
Rai: Necessitem un mapa i així sabrem com trobar-lo
Luca: Els pirates tenen mapes
Hugo: Per trobar els tresors
Quan el pare o la mare volen anar a un lloc i no saben com arribar-hi… que fan? Que miren?
Rai: el Mòbil
i vosaltres teniu mòbil?
Tots: Síiiii!!!
Un moment, un moment, qui té el mòbil, vosaltres o el pare i la mare?
Carlota: el pare i la mare. El Roc pot mirar una mica el mòbil.
Però vosaltres podeu agafar el mòbil del pare i la mare i anar pel carrer?
Hugo: No perquè som petits
Elsa: jo soc gran
Mireu, jo tinc un mapa, però en comptes del mòbil us el puc ensenyar a la pissarra.
Projectem un mapa a la pissarra i veiem algunes de les imatges i localitzacions que el Tió ens anomena a la seva carta.
Tornem a llegir la carta i marquem tots a la pissarra el camí que hem de seguir per trobar el Tió, però…
Doncs vinga, agafem el mapa i marxem a buscar el Tió…
Joan: No podem
Rai: La pissarra es gran
Joan: i pesa molt
I com ho podem fer per tenir el mapa una mica més petit?
Ningú contesta… (cares de dubtes)
I qui li podem demanar ajuda perquè ens ho digui?
Luca: Als nens grans
Quins nens grans?
Luca: Els d’aquí el costat.
Ens aixequem tots i anem a explicar-los el problema que tenim i de seguida ens donen la solució.
-S’ha d’imprimir en un paper. (ens diuen l’Anna de I5)
I qui imprimeix coses?
Luca: L’Esther de secretaria.
Doncs ja ens teniu a tots altra vegada cap a secretaria per demanar-li a l’Esther que ens imprimeixi alguns mapes.
Després del pati anem a buscar-li i ens ha preparat uns mapes amb uns cordills perquè ens els poguem penjar al coll el dia que anem a buscar el Tió.
Ara ja tenim el mapa, però…
Vosaltres sabeu com és el tió de l’escola? Tots els tions són iguals?
Hugo: El meu és petit
Rai: el meu és mitjà
Però vosaltres heu vist el tió de l’escola?
Tots: noooo!!!
I qui ens pot ajudar, qui el deu haver vist?
Elsa: Els nenes grandes que estan aquí al costat.
I comencem a pensar que els preguntarem?
Rai: És gran, petit o mitjà?
Alejandor P: Té manta?
Laia: Té una “gelatina”
Hugo: Té boca
Eloi: Té potes?
Nara: Té ulls?
Shaila: Tiene nariz?
Carlota: Té llengua? (Com la cançó del xuxua…)
Aitana: Té cabells
Luca: Té orelles?
Leo: Pesa molt o pesa poc?
I amb aquestes preguntes ens dirigim a la classe de I5, els nostres veins i veines.
Quan arribem, d’un en un anem fent les preguntes i si la Núria s’oblida algú, de seguida diu: “Eh! que falto jo!!”
I com el portarem si pesa molt?
Rai: Amb una xarxa
I com l’agafarem?
Rai: Estirant
Però potser es farà malbé el tió si l’arrosseguem per terra…
Com ho fan el pare o la mare quan han de carregar una cosa que pesa molt?
Joan: Una bossa
Rai : Doncs un carrito amb rodes
Hugo: Jo tinc un carrito
Aitana: Jo també. Però mi carrito no pot llevar el tió porqué se rompe.
Hugo: El meu tampoc
I doncs com ho farem?
Qui ens pot ajudar a solucionar-ho?
Luca: Els nens grans del costat.
Altra vegada ens dirigim a la l’aua de I5 i només entrar sentim un nen gran que diu:
“Otra vez!!!”
Els expliquem el nostre problema i de seguida ens donen la solució!!!
El Mandru té un carro. És el que arregla coses a l’escola. L’heu de buscar perquè a vegades està al pati, a vegades no.
Comencem el nostre camí per trobar el Mandru, i quina sort que hem tingut!!! Justament està arreglant una porta a prop d’on passem.
Li expliquem què necessitem:
Un carro amb rodes per porta el tió perquè és mitjà i pesa molt.
Ens diu que ens en buscarà un i el portarà al pati dijous al matí per veure si ens va bé.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada