El dilluns 28 de novembre a la rotllana, la Mia ens diu que va veure un Tió al Caprabo i que a casa seva té 2 tions: un de gran i un de petit.
A partir d'aquí comença la conversa parlant del Nadal:
ARLET: El meu arbre té boles de colors.
TOMEU: El Papa Noel
NIL: Jo vaig fer un pastís del Pare Noel.
GUIM R.: Regals i l'arbre de Nadal
MARIONA: Ple de boles vermelles
ARLET: Posem boles de colors i l'estrella a dalt de tot
VALERIA: A la punta y luces navideñas
TOMEU: Hi ha els tres reis i els cavalls.
ABRIL: El Melcior, el Gaspar i el Baltassar, són 3.
JULIA: Obrim els regals i salen cosas
ABRIL: Llums de colors al cel
NIL: Si és de nit el Big Ben també es posa amb llums
MIA: El meu papa al mòbil té una cançó de Navidad
JORDI: L'altre dia a la nit vindrà el Tió
TOMEU: Quan vingui a les cases s'ha de pegar amb un pal molt gran i cagarà un juguet
JULIA: Jo vaig trobar un Tió en un camí. Vaig anar amb la mama.
JORDI: Un altre dia vindrà el Tió i li donarem menjar.
I on el trobarem?
JORDI: Al bosc.
ABRIL: El Tió s'ha perdut, aniré a la muntanya.
GUIM R.: A la Torre Marimon, perquè sempre el vaig a buscar allà.
MIA: El Tió és màgic perquè és de madera. He cridat al Tió i le he sentido, pero tenía molt fred i le puse una manta del Mickey y ara lo tengo en casa.
DAHLIA: A la bossa tinc un caga tió petit
Ens el pots ensenyar?
I mentre estem mirant el Tió de la Dahlia ens avisen que ens ha arribat una carta i està a la secretaria de l'escola. Ens posem en fila i...
On és secretaria?
Ho tenim clar:
Quan arribem, truquem a la porta i la Sílvia ens l'ensenya:
Amb la carta a la mà tornem a la classe i l'Erik l'obre:
Resulta és el Tió que ens explica que s'ha perdut
La pengem al suro i anem observant les imatges que hi veiem.
VALERIA: "Esta señal está a l'escola Pia".(STOP)
TOTS: Hi ha el pati de l'escola (foto del pati de sorra)
VALERIA: És una cabina de policies per parlar quan hi ha una emergència. (cabina de telèfons)
TOTS: Hi ha la Pius. (foto de l'escola Pia de la ESO). Els explico que és l'escola on van els més grans.
El podrem anar a buscar?
TOTS: Síiii
Però abans hem de saber i preparar moltes coses, per tant no hi anirem fins el dia 2. Ho marquem al calendari posant el Tió de la Dahlia:
Fem 2 amb els dits
Per tant a treballar s'ha dit. I ara caldrà estar molt pendents del dia que som per saber quan marxarem.
I per anar-lo a buscar i no perdre'ns què necessitem?
TOMEU: Un mapa
VALERIA: Per anar al bosc necessitarem una llum porque está oscuro.
I com el trobarem?
VALERIA: Amb aquestes normes d'aquí i un mapa
JANA: Està al banc
És l'hora de projectar un mapa a la pissarra i com que dins la carta també hi havia unes imatges (STOP, CABINA, PIPICAN) ens situem i les anem posant al lloc corresponent:
Haurem d'anar fins l'STOP
Nosaltres estem a l'escola pia
Després de passar pel pati arribarem a la cabina
I després de passar per l'escola dels grans...
Arribarem on fan pipi i caca els gossos i entrarem al bosc
Quan ja estem situats marquem el camí:
GUIM R.: Però no hi podem anar sols, hi anirem amb la M. Antònia i la Teresa.
TOMEU: Portarem un mapa, jo en faré un a casa
VALERIA: Perquè aquesta tele (pissarra) és de l'escola Pia
I perquè no ens podem emportar aquest mapa?
GUIM R.: Perquè pesa molt!!
Tot seguit ho provem, l'Emma intenta agafar-la, però no pot:
VALERIA: Però la Sílvia ens en pot donar un.
Sort en tenim de la Sílvia. Doncs som-hi, que ara ja sabem el camí. I també n'agafem pel Luca, el Derek i l'Angelina que no hi són.:
Aquests sí que ens aniran bé, els podrem portar penjats per anar-los mirant i que no ens caiguin. A la tarda marquem el camí, mirem que concentrats que estem:
Però tenim un problema:
Com el portarem?
VALERIA: És màgic
TOMEU: Amb un carro, perquè pesa molt
MARTÍ: I portaré una cosa per aixecar el Tió, potser amb una pala.
GUIM F.: Agafaré un carro que té rodes i com que tinc molta força el posaré a dins i el portaré a la classe del Big Ben i portarà regals pels nens del Big Ben.
Ara toca fer proves:
Segur que pesa?
Agafem el Tió que va portar la Dahlia i un que porta l'Emma i els sospesem:
Aquests Tions no pesen.
MARTÍ: No pesa perquè és petit
El Guim l'aixeca amb un dit,
i l'Emma, que també n'ha portat
un, li és fàcil agafar-lo amb la mà.
Doncs mireu, com que no pesa, el podríem portar amb...? (agafem coses de la classe):
Noooo!!, Diuen tots.
GUIM R.: Perquè és llarg i no hi cap.
VALERIA: Jo tinc un carro per portar molta madera que és gran.
MIA: Jo tinc un carro vermell, es muy grande y puede caer.
MARIONA: L'avi Pepe i la iaia Carmen tenen un carro per anar al Caprabo i podem posar el Tió.
ABRIL: Jo tinc un cotxet per poder portar el Tió.
I MENTRE ESPEREM LES FOTOS DEL CARRO..., INVESTIGUEM COM ÉS EL TIÓ
Però segur que el Tió de l'escola és com aquest, algú l'ha vist?
DEREK: És gran
JULIA: És molt gran
Vosaltres sabeu com és?
JANA: Té una capa
GUIM R.: Un gorro
JUDIT: Rojo
Té orelles?
EMMA: No
VALERIA: No, perquè és un tronc, és de fusta.
A qui li podem preguntar que faci temps que ve a l'escola ?
MARIONA: A la Queralt.
Qui més té germans grans?
NORA: El Leo
EMMA : El Pol és gran
DAHLIA: El meu tete
VALERIA: La meva germana sap com és el Caga Tió
Nil: El Pau meu és una mica gran
ABRIL: La Txell és molt gran i treballa aquí a l'escola.
Ara ja sabem que el Tió de l'escola:
-És un tronc gran de color marró que pesa molt
-Té una barretina vermella
-Té 2 potes
-Té la cara pintada amb ulls, un nas vermell i boca
-Porta una manta
I l'endemà com que ja ens han arribat les fotos:
És una carrossa, és molt gran i pesa molt i no el puc portar en el meu cotxe
És un cotxet, és de l'Abril
No serveix pel Tió, és per posar pedres
No sirve porque el Tió es muy grande
No va bien
És el carro de la compra de l'Erik
Resulta que un és massa gran, d'altres massa petits i d'altres no ens anirien bé per agafar-los o no hi arribaríem i el Tió podria caure. Per tant, com és costum, em tornen a dir que hem d'anar a secretaria a preguntar d'on podem aconseguir un carro pel Tió.
Avui quan arribem no hi ha la Sílvia. L'encarregada de dir bon dia i preguntar avui és la Jana.
L'Ester ens diu que potser el Mandru (l'encarregat de manteniment) en pot tenir un.
Però com li direm?
Agafa un Walkie-Talkie i el truca.
I ell ens contesta que ve de seguida.
Sortim a l'entrada i ens diu que a l'hora del pati ens en portarà un perquè el provem:
I... a l'hora del pati:
El voleu provar?
Síiii. Doncs som-hi, ens posem per parelles i veiem que va molt bé:
I el divendres quan arribem a l'escola... El primer que fem és mirar el calendari:
És dia 2!!!
Doncs som-hi! Agafem el carro i a buscar el Tió. Ens pengem els mapes, agafem el carro i anem comprovant que passem pel camí correcte:
I ara que ja el tenim, el portem a l'escola. Primer de tot l'ensenyem a la Sílvia i a l'Ester que tant ens han ajudat:
Tot seguit el portem a la classe. Decidim posar-lo a sota del calendari d'advent perquè tothom el pugui veure i a l'hora de l'esmorzar li comencem a donar menjar:
Ara només ens falta comprovar que és el nostre tió. A la rotllana posem les fotos de tot el que havíem dit per comprovar que ho té tot.
I síiii, és el nostre, només li falta la manta, que ens ha dit la Mia i el Tomeu que
ens en portaran una.
Ara sí que estarà ben calent, fins i tot ens n'ha portada una l'Arlet i el Guim F.!!!
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada