Tot comença el dilluns quan a la rotllana ja s'olora el Nadal:
ORIOL: vaig posar llums petites i grans a l'arbre
POL: jo vaig posar l'estrella però va caure
ALEIX: el meu arbre és molt alt; encara no l'ha muntat el papa però li posarem una estrella
DAVID: yo tengo dos arbres
MAR: jo un
LIAM: quan comenci Nadal posarem un arbre amb una estrella i dinosaures
ONA B: es posen també boles i neu. Els reis posen regals
IRIA: i ve el pare Noel
KILIAN: jo avui tinc el Santa en els mitjons
LIAM: hi han llums al carrer
ONA B: al costat de casa meva hi han llums de Nadal i quan els encenguin començarà el Nadal i la iaia Concep compra neules
LIAM: ve el tió
BLANCA: jo el tinc
MARTINA: jo també, estaba en el parque
ONA G: está en el bosque
MARIONA: jo no el tinc, està al bosc
NORNA: yo tampoco
IRIA: el meu estava amagat en els bolets i el papa, els avis i la mama no el van veure, però jo sí
LIAM: jo vaig anar a buscar el tió al bosc amb el papa i la mama. El va agafar el papa perquè és gran i jo no tinc força.
I a l'escola per què no tenim el tió?
NORNA: perquè està al bosc
ONA B: perquè no és Nadal encara
Però ens criden de secretaria que hi anem.
La Sílvia ens dona una carta que ha portat el carter.
L'obrim: hi ha unes imatges que el Martín ens va ensenyant...
I fem algun intent per saber què hi diu a la carta
Un cop ja sabem què hi posa, comencen les primeres idees:
NORNA: está en la calle
POL: l'anirem a buscar amb un cotxe
ONA B: perquè està molt lluny
ORIOL: però amb el Suzuki del papa no, perquè treu fum
Posem calma; però ell s'ha perdut. I si no sabem on és ens podem perdre nosaltres?
MARTÍN: yo sí me pierdo
ALEIX: el meu papa té un mapa quan va en bicicleta
Ja sabem qui ens ajudarà. Només cal fer una trucada
Al cap de poca estona ja tenim el mapa que ens ha enviat el Daniel.
El projectem a la pissarra, hi posem les imatges que el tió ens ha fet arribar i marquem el recorregut.
Ja tenim el mapa amb el recorregut; l'hem d'agafar per marxar.
Però tenim un problema:
ONA B: no podem perquè és tou
LIAM: l'hem d'agafar de broma
MARTÍN: pero de broma nos vamos a perder
POL: és que és de fusta i es trencarà
ALEIX: no es trencarà
ONA B: pesa molt
POL: està enganxat
ORIOL: és molt gran
Veiem doncs que el necessitem més petit, i cal pensar qui ens pot ajudar. El Martín proposa demanar-li a la Sílvia.
Ens diu que ens en farà de petits i ens pregunta com és el tió que hem d'anar a buscar. Ara hi ha tot tipus de respostes. No ho tenim gens clar. La Sílvia no l'ha vist mai i no sap com és. A qui li podem preguntar?
MARTÍN: a un señor
NORNA: al Mandru, que es un chico
Anem en busca del Mandru. Ell sí que l'ha vist i ens explica amb pèls i senyals com és.
Ens dona unes imatges per tal que ens en puguem enrecordar.
I mentre anem esperant els mapes petits, l'Ona B arriba a l'escola dient que ha vist un tió al carrer que és molt gran. L'Aleix reflexiona i ens recorda que el Mandru ens va explicar que el nostre és mitjà.
Amb les imatges repassem les característiques que té. Sabem que no té manta, i la Norna diu que en té una de vermella i que la portarà.
I quan tinguem els mapes petits i l'anem a buscar, com el portarem a l'escola?
ANNA: el meu papa en va portar dos
POL: amb el cotxe
LIAM: amb el cotxe i ens posem el cinturó
Els recordo que hi hem d'anar nosaltres, que no tenim cotxe i potser tampoc tenim tanta força com els papes.
ALEIX: jo tinc molta força
POL: jo també, perquè em van posar unes tirites, em van apretar i ja tinc molta força
ORIOL: quan tingui les sabates del Mario podré aixecar el tió
Hauríem de valorar la força que tenim. Busquem per la classe alguna cosa que sigui mitjana com un tió. Troben una caixa i comencem la pràctica!
L'Aleix proposa agafar-la entre dos.
Però ni així ens en sortim. Cal buscar una altra manera.
POL: fent voltes per terra
I li pot agradar al tió que el portem fent voltes?
MARTÍN: a mi me gusta
Doncs tornem a fer la prova.
El Martín aguanta poca estona al terra. Veiem que potser no és la millor manera.
ALEIX: amb un patinet
ONA B: no té mans el tió i no es pot agafar
ALEIX: amb bici tampoc perquè no té mans
Ara ja no sabem com el portarem.
I vosaltres quan us canseu o quan no sabíeu caminar, com us portaven?
ONA B: a coll
Però això deu cansar molt!
ONA B: quan el papa es cansa, s'estira al sofà
ALEIX: en cotxet
ANNA: la mama m'ha posat al cotxet però jo no volia
POL: però no el podem posar en un cotxet perquè s'embrutaria
NORNA: perquè és de fusta
IRIA: jo tinc un cotxet
I el pots portar per anar a buscar el tió?
IRIA: no hi cap
POL: jo tinc un cotxet molt gran i un carretó del tractor per posar joguines, però no el portaré perquè és pel tractor. El cotxet gran sí que el portaré.
Sembla que ja anem trobant solucions. Ens queda esperar que el porti per veure si ens pot anar bé.
El Liam proposa que quan tinguem el mapa petit i el cotxet anirem a buscar el tió i després al restaurant a menjar canelons.
Però això ja és un altre tema...
I l'endemà arriba la manta
i el "cotxet gran"
Sembla que és prou gran.
Li busquem un aparcament,
preparem la manta,
i anem a recordar-li a la Sílvia que només ens falten els mapes petits
A la tarda ja els tindrà.
I quan sortim al pati ens trobem un carretó que utilitzaran els companys i companyes de les altres classes per anar a buscar el tió.
L'estan provant per veure si els anirà bé; tot i que nosaltres ja ho tenim solucionat, ens afegim a les proves!
I finalment ens arriben els mapes
Revisem que hi sigui tot
El divendres, marquem el recorregut a seguir i...
Ens posem en marxa, mentre anem seguint les indicacions del mapa!
I el trobem!
La tornada costa una mica més
Ja estem arribant
La Sílvia ens espera impacient
La Martina li té preparada una sorpresa.
Només ens queda posar-lo en un lloc calentó i preparar el plat per alimentar-lo.
Però tot i que hi ha molta fruita a les carmanyoles...
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada