I5B CLAVES: QUIN EMBOLIC! PER A QUÈ SERVEIXEN ELS SENTITS?


Comencem un nou itinerari: Quin embolic! per a què serveixen els sentits!

 

Vam rebre a la classe un vídeo d'una noia que es diu Helga i ens donava cinc pistes sobre els sentits per descobrir on aniríem a esmorzar...Però vam pensar... què són els sentits?



Aquesta vegada ja comencem a tenir càrrecs amb unes funcions! 


Per veure què sabem dels sentits, fem un dibuix en grup del què ens sembla que són els sentits i fem un Kahoot inicial. Després fem la carpeta d'aprenentatge de coneixements previs. I comencem amb les pistes...



PISTA 1: COM PODEM LLEGIR UN LLIBRE AMB ELS ULLS TAPATS?

Comencem amb la primera pista de l'Helga on ens ensenya unes fotos i hem de decidir què són, amb el foli giratori ho anem escrivint. També mirem i toquem uns alfabets braile per saber com es llegeix aquest tipus d'abecedari. 


I aprenem a fer el nostre nom amb aquest alfabet!



Mirem vídeos de gossos pigall, dels sentits que fan servir les persones cegues per desenvolupar-se en el seu dia a dia. Ara, per parelles guiem als companys i a les companyes per l'aula i vigilem que no es topin amb res.  Descobrim que amb el sol, les pupil·les dels nostres ulls es fan més petites i amb la foscor es fan més grans!


Ens posem unes ulleres 3D per mirar les coses amb una perspectiva diferent.



Utilitzem el programa de les tauletes per fer fotos amb diferents perspectives i ens fem un tip de riure! i per acabar... decidim fer un joc per poder jugar amb nens amb ceguera.. entre tots triem fer un bingo de lletres braile!

PISTA 2:  COM NOTEM EL GUST DE LES COSES?

La segona pista que ens deixa l'Helga és una caixa de toca-toca. Què hi haurà a dins? totes i tots hi posem la mà i en parlem per grups a veure si esbrinem què és. 

Ja sabem que tenim panís, què podem fer? Crispetes!! Som-hi, ens les mengem naturals, amb sal i amb sucre, per veure com ens canvia el gust. 


Després fem una fitxa del procés del gra i mirem un vídeo on ens explica que tenim papil·les gustatives i ens les mirem amb lupes i esbrinem quins gustos hi trobem i on es troben. 
I arriba el moment de fer l'experiment del Dani Jiménez on podem veure com saber si alguns aliments són àcids o no. Barregem: suc de pinya o xocolata i també hi posem sal o sucre per veure com canvia de gust i de color. 
I enganxem uns aliments al lloc de la llengua on es distingeixen els gustos que hi ha. 

 

Rebem la visita de la Lola, especialista en sentits... i en contes sensorials! Ens va explicar el conte "De què fa gust la lluna?" i també ens va deixar el conte "El monstre de colors". Vam experimentar molt i ens va agradar moltíssim!!



PISTA 3: L'OLOR ES VEU?  

La següent pista que trobem són uns potets tancats per olorar, anem a fer el sentit de l'olfacte!

Per grups anem olorant i amb la tècnica del foli giratori anem escrivint el que creiem que hi ha. També parlem de les coses que fan bona olor i les que fan pudor. 


I fem l'experiment de la colònia, fem servir una barreja d'aigua, alcohol i herbes aromàtiques: espígol i farigola. Quina bona olor ens ha quedat!


PISTA 4: ELS DITS PODEN MIRAR?

Arribem a la següent pista, són diferents caixes del toca-toca amb molt material. Reflexionem sobre el nostre cos que està recobert de pell i mirem què ens podem veure: pèls, pigues, venes... Aprenem que l'òrgan del tacte és la pell i està per tot el cos. 



 Fem un circuit sensorial on descalços, notem diferents textures i contrastos que ens arriben mitjançant el tacte (rugós, punxegut, llis, dur, tou, calent, fred...) ens ho passem d'allò més bé! 
I per acabar cada grup escull una textura i en busquem alguna cosa per fer un panell tàctil per la classe.




PISTA 5: PODEM ESCOLTAR AMB ELS ULLS?

L'Helga ens deixa una pista on podem sentir diferents sons i amb el foli giratori esbrinem quins són: el so de la pluja, ocells, nens que riuen...

Per comunicar-nos amb persones sordes, utilitzem el llenguatge de signes, intentem copiar-lo en una cançó del Pot Petit. També aprenem a dir bon dia i el nostre nom!



Mirem amb els ipads una colla de vídeos i fem un joc del so dels instruments. També amb un estetoscopi ens escoltem el cor i després ens construïm un de casolà. 



Per acabar l'itinerari, fem el Kahoot final per veure tot el que hem après. 

cliqueu per veure més imatges


Mirem l'últim vídeo que ens envia l'Helga...


 ...i anem a esmorzar al parc!!!


Mireu tot el que hem après al llarg d'aquestes setmanes!



MOTOS


LLEOPARDS

GUITARRES

GODRES

TROMPETES

CAPGROSSOS





Comentaris